من مریمم اینجا تمام من که نه اما....یک جرعه از وجود خودم هست لااقل

عاشق نوشتن هستم احساستم رودر قالب مطالبی که مینویسم عنوان میکنم

من مریمم اینجا تمام من که نه اما....یک جرعه از وجود خودم هست لااقل

عاشق نوشتن هستم احساستم رودر قالب مطالبی که مینویسم عنوان میکنم

سلام خوش آمدید

ایده های برای آغاز نوشتن

پنجشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۰، ۰۲:۱۵ ق.ظ

شاید مسئله شما هم باشه :

وقتی برای نوشتن ایده ندارم چیکار کنم؟

🌀 اوایلی که در حوزه نوشتن مشغول میشیم چند ایده ای توی ذهن داریم.
ما با ذوق و شوق این ایده ها رو روی کاغذ پیاده می کنیم و هر بار که سراغ نوشتن میریم از مکتوب کردن اون ها روی کاغذ لذت می بریم.
زمانی هم هست که ایده هامون ته میکشه، دیگه موضوعی برای نوشتن پیدا نمیکنیم .
حالا باید فکر کنیم که چه راه حل هایی پیدا کنیم .
داشتن ایده مستلزم این هست که ما بتونیم فعال باشیم.
🔷️ فعال بودن یعنی نوشتن رو هیچ روزی ترک نکنیم.
هیچ روزی از نوشتن شونه خالی نکنیم.
اگه یک روز بین نوشته های ما وقفه ای ایجاد بشه سعی کنیم جلوی تکرار این وقفه رو بگیریم
تا این عقب افتادن ما روی از هدفمون دور نکنه .

🎈برای داشتن یک ذهن خلاق ، نوشتن بهترین راهکار ها رو به ما ارائه میده.

⭐️ یک راهکار مفید برای رسیدن به ایده میتونه تمرین نوشتن یک کلمه روی کاغذ باشه.
ما یک کلمه رو انتخاب می کنیم ، توی اطرافمون اشیاء زیادی وجود داره که میتونیم یکی از اون ها رو بنویسیم.
مثل ساعت ، دیوار ، کاغذ و ..
حالا به این کلمه ها صفت میدیم.

مثلا برای ساعت می نویسیم : ساعت بزرگ و ..
این تمرین رو با نهایت سرعت انجام میدیم، اصلا هم فکر نمیکنیم که آیا صفتی که به ذهنمون رسیده مناسب هست یا نه .

📌این تمرین باعث تقویت خلاقیت شما میشه و حتی میشه از اون عبارت دو ، سه کلمه ای ایده تازه ای برای نوشتن یک رمان پیدا کرد.
یک عبارت میتونه تبدیل به عنوان یک داستان بشه.
یک صفت برای ما جرقه های بعدی برای نوشتن رو ایجاد میکنه.

منتظر ایده های خوب با انجام این روش باشین😍
 

  • مریم سادات موسوی

نظرات (۴)

مدتهاست که نمی نویسم

شاید دوباره شروع کنم

  • سیدمهدی :.
  • سلام

    من مدتهاست که نوشتن در وبلاگ رو کنار گذاشتم

    دلیلش هم شبکه های اجتماعی هست

    امروز بعد چند ماه اومدم سری به وبلاگم بزم

    شما نظری در یکی از یاداداشت های من نوشته بودین و اودم سری به ولاگ شما بزنم

    خوشبختانه دیدم این وبلاگ هنوز هست و تازه و به روز

    انگیزه گرفتم دوباره نوشتن در وبلاگ رو شروع کنم

    پاسخ:
    سلام چقدر عالی
  • محمد امین پور
  • خداوند شما را به آنچه رضای او در آن است موفق بدارد
    محمد امین پور

    https://eitaa.com/raheamin

    پاسخ:
    سپاسگزارم
  • محمد امین پور
  • خداوند شما را به آنچه رضای او در آن است موفق بدارد
    محمد امین پور

    https://eitaa.com/raheamin

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    من مریمم اینجا تمام من که نه اما....یک جرعه از وجود خودم هست لااقل

    دوست دارم که بهار
    سر این کوچه ی بن بست که آمد نرود
    دوست دارم که شکوفا کند این کهنه دلِ تنها را
    باز غوغا بکند

    شعر از : مریم سادات موسوی

    پربیننده ترین مطالب
    محبوب ترین مطالب
    آخرین نظرات