من مریمم اینجا تمام من که نه اما....یک جرعه از وجود خودم هست لااقل

عاشق نوشتن هستم احساستم رودر قالب مطالبی که مینویسم عنوان میکنم

من مریمم اینجا تمام من که نه اما....یک جرعه از وجود خودم هست لااقل

عاشق نوشتن هستم احساستم رودر قالب مطالبی که مینویسم عنوان میکنم

سلام خوش آمدید

ایده های بزرگ از دل ایده های کوچیک

پنجشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۵ ق.ظ

✴️ ایده های بزرگ را از دل ایده های کوچک پیدا کنیم 💪

{ به نظر من ایده های ضعیف هم می توانند راه به ایده های بهتر و بزرگ تر بدهند پس هر ایده ای را بنویسیم ، هیچ ایده بدی وجود ندارد. }🌱

⭕️ یک ایده برای نوشتن بازی با کلمات است که من اسمش را گذاشته ام دنباله نویسی.

💯 در این روش میتوانیم یک کلمه را بنویسیم و هر واژه ای که به ذهنمان می آید به آن اضافه کنیم.
مثل کلمه درخت ، می توانیم به آن کلمه ای اضافه کنیم. مثلا درخت تشنه ، درخت پاییزی ، درخت سیب ، درخت محتوا و ...
♾ می توانیم یک صفحه یا بیشتر هم ادامه دهیم ، در نهایت ما تعداد زیادی کلمه دنباله دار داریم .
حالا دور هر کدام از آن ها را که به نظر جالب امد خط بکشیم.🖍

این کلمه های دنباله دار می توانند تبدیل به یک عنوان یا تیتر متن، داستان، رمان، شعر، جستار یا .. شوند. 
می توان آن ها را گسترش داد و با نگاه جدیدی آن را درک کرد.
ایده های نوشتن میتوانند تبدیل به یک اثر بشوند و همین یعنی ساختن ایده های بزرگ از دل ایده های کوچک.

🔘 شاید اوایلش پیشرفتمون کند باشه ولی همین که چند بار تمرین رو انجام بدیم ایده های قشنگ و جذابی به نوشته های ما راه پیدا میکنه.
پس قول بدیم لا به لای نوشته های روزانه، تمرین دنباله نویسی رو هم انجام بدیم و تجربیاتمون رو با هم به اشتراک بذاریم🦋

 

  • مریم سادات موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
من مریمم اینجا تمام من که نه اما....یک جرعه از وجود خودم هست لااقل

دوست دارم که بهار
سر این کوچه ی بن بست که آمد نرود
دوست دارم که شکوفا کند این کهنه دلِ تنها را
باز غوغا بکند

شعر از : مریم سادات موسوی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات