من مریمم اینجا تمام من که نه اما....یک جرعه از وجود خودم هست لااقل

عاشق نوشتن هستم احساستم رودر قالب مطالبی که مینویسم عنوان میکنم

من مریمم اینجا تمام من که نه اما....یک جرعه از وجود خودم هست لااقل

عاشق نوشتن هستم احساستم رودر قالب مطالبی که مینویسم عنوان میکنم

سلام خوش آمدید

خود افشایی

پنجشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷ ق.ظ

📍 اهمیت خودافشایی در نوشتن 📍

🧿 گاه مسائلی به شدت آزارمان می دهد ، مسائلی که ریشه در تجربیات آزاردهنده یا اتفاقات تلخ گذشته دارند.
فضای فرهنگی جامعه معمولا به راحتی به ما اجازه ابراز وجود نمی دهد و کسانی در جامعه مقبول هستند که خود واقعی شان را پنهان می کنند ، از برخی مسائل تابو درست میکنند و همین تابو ها خط قرمزهایی می سازند که زیر پا گذاشتن آن ها ممنوع است. اما با این تمرین می توانیم تغییر را از خودمان شروع کنیم.
خودافشایی مهم است زیرا :
راهی برای کشف نقاط پنهان وجودمان است.
راهی به خودشناسی و ابراز چیزهایی است که شاید مدت هاست از آن ها فرار می کنیم .
باعث می شود از سرکوب افکار آزاردهنده رها شویم و به آرامش برسیم.
ما می توانیم با خودافشایی در تنهایی و خلوت خودمان ، مواجه شدن با نقاط پنهانمان را تجربه کنیم.
اولین گام برای شروع ابراز حقیقت و راز های سر به مهر زندگی مان در نوشتن است .
به عنوان تمرینی برای مقابله با خودسانسوری می توانیم این جمله را ادامه دهیم :
🔶️ چیز خاصی که هیچ کس درباره من نمیداند این است که...

امیدوارم همواره لذت نوشتن را تجربه کنید🍃
 

  • مریم سادات موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
من مریمم اینجا تمام من که نه اما....یک جرعه از وجود خودم هست لااقل

دوست دارم که بهار
سر این کوچه ی بن بست که آمد نرود
دوست دارم که شکوفا کند این کهنه دلِ تنها را
باز غوغا بکند

شعر از : مریم سادات موسوی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات