من مریمم اینجا تمام من که نه اما....یک جرعه از وجود خودم هست لااقل

عاشق نوشتن هستم احساستم رودر قالب مطالبی که مینویسم عنوان میکنم

من مریمم اینجا تمام من که نه اما....یک جرعه از وجود خودم هست لااقل

عاشق نوشتن هستم احساستم رودر قالب مطالبی که مینویسم عنوان میکنم

سلام خوش آمدید

اهمیت صبح برای نویسنده

چهارشنبه, ۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴ ب.ظ

نویسنده سحرخیز وقت و انرژی بیشتری برای پرداختن به کارهایش دارد، به علاوه برای ایجاد این عادت باید کارهایش را روی برنامه ریزی پیش ببرد.

⭕️ همینگوی نوشتن در هنگام صبح را ترجیح می داد ، حتی اگر شب قبل تا دیر وقت بیدار بود باز هم خود را موظف می کرد که بلافاصله بعد از طلوع آفتاب بنویسد.

🔸️ از طرفی فلوبر نویسنده ای شب کار بوده و از ساعت ۱۰ تا ۶ صبح می نوشته است.( اگرچه به این معنی نیست که ذهن در شب فعالیت بهتری داشته باشد.)

♾ برای یک نویسنده صبح ارزش و اهمیت بالاتری دارد، زیرا در این زمان بیشتر می تواند ذهنش را روی نوشتن متمرکز کند، به علاوه کمترین حواسپرتی را دارد.

نویسنده ای مثل گودیمر که رمان دختر برگر او برنده جایزه نوبل است، در مصاحبه ای گفته : 

¤ من صبح ها می نویسم و بهترین زمان نوشتن من صبح هاست .

🍃 به نظرم ذهن صبح کارایی و دقت بیشتری روی نوشتن دارد، زیرا ذهن خسته نمی تواند آن طور که باید به نوشتن و یا خلق اثر ادبی بپردازد.
📍ذهن در اولین ساعات بیداری مانند یک لوح سفید است که می تواند جوهر خلاقیت را روی کاغذ جاری کرده و به سادگی روی نوشتن متمرکز شود.

شما چه زمانی می نویسید؟فکر میکنید ذهنتان کی آمادگی بیشتری برای نوشتن دارد؟
 

  • مریم سادات موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
من مریمم اینجا تمام من که نه اما....یک جرعه از وجود خودم هست لااقل

دوست دارم که بهار
سر این کوچه ی بن بست که آمد نرود
دوست دارم که شکوفا کند این کهنه دلِ تنها را
باز غوغا بکند

شعر از : مریم سادات موسوی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات